Odstąpienie od umowyZwrotyKonsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania zakupionego towaru.
Do zachowania tego prawa wystarczy, przed upływem 14 dni od doręczenia zakupu, wysłać oświadczenie pisemne na adres Apteka Pod Lwem, Aleja Piłsudskiego 8/1, 15-445 Białystok, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kontakt@lwiezdrowie.plOświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć z wykorzystaniem udostępnionego
wzoru formularza .
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Aptece nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy osobiste dostarczenie lub odesłanie Towaru na adres Apteka Pod Lwem, Aleja Piłsudskiego 8/1, 15-445 Białystok, przed upływem tego terminu.
W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest zapewnić należyte opakowanie odsyłanego Towaru uniemożliwiające jego uszkodzenie w czasie transportu.
Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
W przypadku odstąpienia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta od Umowy sprzedaży, Apteka zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Apteka została poinformowana o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Apteka zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta uiszczoną przez niego płatność przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Apteka może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych Towarów lub dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których przedmiotem są:
- Towary dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, które zostały otwarte oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
- Towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia;
- Towary będące produktami leczniczymi, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobami medycznymi wydawanymi z Apteki, za wyjątkiem sytuacji, gdy powodem zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie produktu leczniczego.
Reklamacje - odpowiedzialność Apteki za brak zgodności Towaru z Umową sprzedażyWszelkie reklamacje związane z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży Kupujący może składać w formie elektronicznej na adres e-mail:
kontakt@lwiezdrowie.plReklamacja pisemna powinna zawierać:
- dane kontaktowe osoby lub podmiotu składającego reklamację, takie jak: imię i nazwisko lub firmę (nazwę) podmiotu, adres korespondencyjny;
- opis powodu reklamacji, w tym wskazanie daty i okoliczności wystąpienia lub stwierdzenia nieprawidłowości;
- numer zamówienia (w przypadku reklamacji dotyczących zamówień);
- określenie roszczenia.
W przypadku reklamacji związanej z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży, Kupujący jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Apteki. W przypadku Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa Apteka.
Apteka ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
Szczegółowe informacje dotyczące reklamacji opisane są w regulaminie w rozdziale: Reklamacje - odpowiedzialność Apteki za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży.