WstępNiniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez L.J. STANKIEWICZ SPÓŁKA JAWNA, z siedzibą w Białymstoku za pośrednictwem elektronicznego serwisu sprzedażowego
https://lwiezdrowie.pl zwanego dalej: „Serwisem”.
DefinicjeUżyte w niniejszym Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
1. Sprzedający - L.J. STANKIEWICZ SPÓŁKA JAWNA, z siedzibą w Białymstoku, ul. Ogrodowa 19, 15–027 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000247068, NIP: 966-182-95-33, REGON: 200055118, który prowadzi aptekę ogólnodostępną, posiadającą zezwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Białymstoku Nr NFA.8520.1.13.2017. Elektroniczny serwis sprzedażowy jako Apteka internetowa pod adresem
https://lwiezdrowie.pl prowadzona jest przez Sprzedającego. Sprzedający jest usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Apteka internetowa (Apteka) – elektroniczny serwis sprzedażowy dostępny pod adresem
https://lwiezdrowie.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
3. Towar – produkt prezentowany w Serwisie i przeznaczony do obrotu w ramach Serwisu.
4. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług i sprzedaży wysyłkowej określający zasady składania zamówień w Aptece za pośrednictwem Serwisu i ich realizacji, a także zasady korzystania z Serwisu i świadczenia przez Aptekę usług drogą elektroniczną, będący regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5. Kupujący - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupu w Aptece na zasadach określonych w Regulaminie.
6. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży zawarta na odległość pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, z wykorzystaniem Serwisu oraz na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
7. Dostawa - oznacza czynność polegającą na dostarczeniu Kupującemu przez Aptekę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
8. Dostawca – podmiot, z którym Apteka współpracuje w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
9. Użytkownik - osoba korzystająca z Serwisu.
10. Koszyk – lista Towarów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów dokonanych przez Kupującego.
11. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego określające w szczególności w jednoznaczny sposób rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży.
12. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, dokonujący u Sprzedającego zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
13. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
14. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej czynności wynika, że nie posiada ona dla tej osoby zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
15. Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych osób korzystających z Serwisu.
Postanowienia ogólne i zasady korzystania z Serwisu 1. Warunkami niezbędnymi do skorzystania z Serwisu są:
a) posiadanie komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci internet;
b) posiadanie zainstalowanej przeglądarki internetowej obsługującej technologie wykorzystywane w Serwisie;
c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej e-mail.
2. Apteka uprawniona jest do okresowego wyłączania dostępności Serwisu lub jego części w celu przeprowadzania prac konserwacyjnych lub modyfikacji Serwisu lub z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Apteki.
3. Złożenie zamówienia na Towary oferowane przez Aptekę i realizacja zamówień odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu w treści obowiązującej odpowiednio na dzień złożenia zamówienia i zaakceptowania przez Kupującego w trakcie dokonywania zamówienia oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Apteka nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, suplementów diety i innych określonych w przepisie art. 72 ust. 5 ustawy w związku z art. 87 ust.2 pkt 1 ustawy Prawo Farmaceutyczne przedsiębiorcom prowadzącym apteki i hurtownie farmaceutyczne.
5. Wszystkie Towary oferowane w Serwisie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych i legalnie wprowadzone na rynek polski.
6. Opakowania Towarów prezentowane w Serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta opakowań, mogą się różnić one od umieszczonych w Serwisie.
7. Nazwy producentów i marki fabryczne należą do ich właścicieli i prezentowane są w Serwisie wyłącznie w celach informacyjnych i identyfikacyjnych.
8. Opisy Towarów udostępniane w Serwisie mogą posiadać formę skróconego opisu. Przed ich użyciem należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania, a w razie wątpliwości skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.
9. Żadna z informacji publikowanych w Serwisie nie stanowi porady o charakterze medycznym.
10. Apteka nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe z przeznaczeniem użycie zakupionych przez Kupujących Towarów ani za skutki błędnej interpretacji treści ulotek dołączonych do opakowania Towarów.
11. Ceny Towarów podane w Serwisie są wyrażone w PLN, zawierają podatek VAT i nie zawierają kosztów Dostawy.
12. Apteka informuje, że na podstawie art. 3a ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.) w odniesieniu do umów wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
Składanie zamówień i zawarcie Umowy sprzedaży1. Realizacja transakcji wysyłkowej sprzedaży Towarów z zastosowaniem elektronicznych systemów porozumiewania się na odległość, odbywa się za pośrednictwem elektronicznego serwisu sprzedażowego
https://lwiezdrowie.pl. Transakcje mogą być również realizowane za pośrednictwem usługi wynajmu aplikacji i zasobów serwerowych na potrzeby handlu elektronicznego, świadczonej przez GdziePoLek Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, która przekierowuje zapytanie z serwisu
https://www.gdziepolek.pl/ do Apteki internetowej pod adresem
https://lwiezdrowie.pl.
2. Informacje dostępne w Serwisie, nie stanowią oferty Apteki w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
3. Przez złożenie zamówienia Kupujący składa Aptece ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
4. W celu złożenia zamówienia na Towary Kupujący powinien wykonać, co najmniej, następujące czynności, w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie:
a) wybór zamawianych Towarów poprzez ich dodanie do koszyka;
b) wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia udostępnionego w Serwisie poprzez podanie wszystkich wymaganych informacji, w szczególności wybór metody Dostawy, rodzaju płatności i miejsca wydania rzeczy;
c) wybór opcji „zamawiam i płacę", który jest jednoznaczny ze złożeniem zamówienia i wiąże się z obowiązkiem zapłaty za wybrane Towary oraz Dostawę zgodnie z potwierdzeniem zamówienia, przesłanym na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
5. Po złożeniu zamówienia poprzez użycie opcji "zamawiam i płacę" Kupujący otrzymuje automatycznie generowaną wiadomość e-mail o temacie „Dziękujemy za złożenie zamówienia”, która jest wyłącznie potwierdzeniem otrzymania zamówienia i zawiera wszystkie istotne elementy Zamówienia, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane Kupującego, dane dotyczące zamawianych Towarów, dane wysyłkowe i inne informacje.
6. Umowę sprzedaży między Apteką a Kupującym uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Kupującego kolejnej wiadomości e-mail o temacie „Rozpoczęliśmy kompletację zamówienia” zawierającej ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia. Potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży wysyłane jest po zweryfikowaniu zamówienia przez Aptekę i jego przyjęciu do realizacji.
7. Czas realizacji zamówienia w Aptece wynosi od 1 do 3 dni roboczych. Po tym terminie zamówienie zostaje skierowane do wysyłki.
8. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Kupującego danych osobowych zgodnie z postanowieniami § 2 Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych oraz dokonanie przez Kupującego przedpłaty stanowiącej równowartość zapłaty ceny za zamówiony Towar oraz kosztów Dostawy w czasie 72 godzin od wypełnienia formularza zamówienia, za wyjątkiem zamówień z opcją płatności „za pobraniem”, w przypadku których płatność następuje w momencie Dostawy.
9. Bezskuteczny upływ wskazanego terminu płatności oznacza odstąpienie od Umowy sprzedaży oraz anulowanie zamówienia, o czym Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną, za wyjątkiem zamówień z opcją płatności „za pobraniem”.
10. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w przypadkach, gdy:
a) dane podane przez osobę składającą zamówienie są niepełne i uniemożliwiają Aptece wykonanie Umowy sprzedaży;
b) zamówiony Towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej po złożeniu zamówienia;
c) zrealizowanie zamówienia skutkowałoby naruszeniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
11. W przypadku przyjęcia oferty i otrzymania zapłaty przez Aptekę od Kupującego, który złożył ofertę Apteka, za pośrednictwem Dostawcy dostarczy Kupującemu zamówione Towary.
Płatności1. Wszystkie ceny podawane przez Aptekę w Serwisie przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają kosztu Dostawy, o których Kupujący będzie poinformowany przy składaniu zamówienia i wyborze sposobu Dostawy.
2. Dla danego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia.
3. Kupujący dokonuje płatności za zamówione Towary z wykorzystaniem metody wskazanej w elektronicznym formularzu zamówienia, tj.:
a) przelew bankowy i płatności kartą płatniczą poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, (przy wyborze tej opcji realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Kupującemu przez Aptekę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Aptekę informacji z systemu Przelewy24 o dokonaniu płatności przez Kupującego),
b) przy odbiorze przesyłki zapłata gotówką pracownikowi firmy dostarczającej przesyłkę/wydającemu przesyłkę w punkcie odbioru (płatność za pobraniem) maksymalna wartość zamówienia opłacanego powyższą formą płatności nie może przekroczyć 400 PLN - forma dostępna wyłącznie na terenie Polski,
4. Kupujący pokrywa koszty związane z wybraną formą płatności.
Dostawa Towarów1. Apteka realizuje Dostawę Towarów zamówionych za pośrednictwem Serwisu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Kupujący wybiera sposób Dostawy w elektronicznym formularzu zamówienia spośród następujących opcji:
a) przesyłka kurierska poprzez firmę kurierską,
b) odbiór osobisty z apteki w Białymstoku: Aleja Piłsudskiego 8/1
3. Kupujący zobowiązany jest pokryć koszty związane z wybranym sposobem Dostawy, które zostaną wskazane w czasie składania zamówienia.
4. Czas Dostawy zależy od wybranej przez Kupującego formy Dostawy zgodnie z informacjami podanymi w elektronicznym formularzu zamówienia.
5. Termin otrzymania zamówionych Towarów obejmuje czas sprowadzenia produktu do Apteki, czas realizacji zamówienia i czas dostarczenia zamówionych Towarów przez Dostawcę i jest podawany podczas składania zamówienia.
6. Zamówione Towary są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w elektronicznym formularzu zamówienia.
7. W przypadku niezrealizowania zamówienia z winy Kupującego, np.: podania błędnego adresu, nieuzasadnionej odmowy odbioru zamówienia, Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia Kupującego kosztami zwrotu Towaru oraz ponownej przesyłki.
8. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić doręczoną przesyłkę. W przypadku ewentualnych uszkodzeń mechanicznych opakowania Towaru zaleca się, by Kupujący zażądał od Dostawcy doręczającego przesyłkę spisania protokołu. W szczególności, gdy opakowanie przesyłki nosi ślady uszkodzenia, zaleca się by Kupujący nie przyjął przesyłki, a o zaistniałej sytuacji niezwłocznie powiadomił Aptekę telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
9. Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu. Faktura VAT wystawiana jest na wyraźne życzenie Kupującego. W celu otrzymania faktury VAT Kupujący powinien zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zamówienia oraz wskazać informacje niezbędne do jej wystawienia, przed wysłaniem zamówienia do Apteki.
10. W przypadku, gdy wybranym sposobem Dostawy jest odbiór osobisty, Kupujący powinien odebrać zamówienie w ciągu 7 dni roboczych od dnia następującego po dniu, w którym status zamówienia zmienił się na „Czeka na odbiór”. W przypadku nieodebrania zamówienia w tym terminie, transakcja zostanie anulowana, a środki zostaną zwrócone Kupującemu z wykorzystaniem tej samej metody, za pomocą której zamówienie zostało opłacone.
Reklamacje - odpowiedzialność Apteki za brak zgodności Towaru z Umową sprzedażyKonsumenci oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta:1. Apteka jest zobowiązana do sprzedaży i dostarczania Towaru zgodnego z Umową sprzedaży.
2. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Aptekę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, a Apteka nie zgłosiła zastrzeżenia co do takiego jego przeznaczenia;
3. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz zapewnienia złożone przez Aptekę, jej poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Apteka wykaże, że:
- nie wiedziała o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mogła o nim wiedzieć;
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy.
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Apteka udostępniła Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem Umowy sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
4. Apteka nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży określonych powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
5. Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Apteką lub na jej odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Aptekę lub osobę trzecią;
6. Apteka ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia lub wynikający z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili i stwierdzony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, jest dłuższy.
7. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy bądź wymiany.
8. Apteka może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Apteka może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów dla Apteki. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe, Apteka może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
9. Apteka dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Apteka została poinformowana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z Umową sprzedaży.
10. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Apteka. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest obowiązany udostępnić Aptece Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Apteki.
11. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni Towar niezgodny z umową na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Aptekę albo Apteka nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.
13. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Aptece na jej koszt. Apteka zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
14. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może składać w formie elektronicznej na adres e-mail
kontakt@lwiezdrowie.pl. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na powyższy adres poczty elektronicznej Apteki.
15. Apteka ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
16. Apteka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Przedsiębiorcy:1. Apteka zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Apteka jest odpowiedzialna względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia). W przypadku natomiast Towarów używanych, niepełnowartościowych (np. pochodzących z ekspozycji lub zwrotu), Apteka każdorazowo informuje Przedsiębiorcę w szczególności o ewentualnych widocznych śladach używania. Mając powyższe na uwadze, każdy Towar, zarówno nowy, używany jak i pochodzący z ekspozycji lub zwrotu, prezentowany przez Aptekę jest odpowiednio opisany.
2. Apteka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
3. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę albo Apteka nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Aptekę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Aptekę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Apteka jest obowiązana wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy.
Apteka może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka.
4. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Apteki.
5. Apteka w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.
GwarancjaTowary sprzedawane przez Aptekę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
Odstąpienie od Umowy sprzedaży1. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przysługuje, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.) prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania zakupionego Towaru. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.
3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem przykładowo pisemnie na adres Apteka Pod Lwem, Aleja Piłsudskiego 8/1, 15-445 Białystok, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
mailto:kontakt@lwiezdrowie.pl.
4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
5. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Aptece nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy osobiste dostarczenie lub odesłanie Towaru na adres Apteka Pod Lwem, Aleja Piłsudskiego 8/1, 15-445 Białystok, przed upływem tego terminu.
6. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest zapewnić należyte opakowanie odsyłanego Towaru uniemożliwiające jego uszkodzenie w czasie transportu. Sprzedający sugeruje odsyłanie zwracanych towarów – w miarę możliwości – w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnymi oznaczeniami bez znamion ingerencji w Towar lub śladów korzystania.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
8. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. W przypadku skutecznego odstąpienia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta od Umowy sprzedaży, Apteka zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Apteka została poinformowana o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
10. Apteka zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta uiszczoną przez niego płatność przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Apteka może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych Towarów lub dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których przedmiotem są:
a) Towary dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, które zostały otwarte oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
b) Towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia;
c) Towary będące produktami leczniczymi, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobami medycznymi wydawanymi z Apteki, za wyjątkiem sytuacji, gdy powodem zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie produktu leczniczego.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.1. Konsumentowi służy prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika/Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a)
https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html,
b)
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
c)
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
3. Realizacja uprawnienia określonego powyżej może nastąpić poprzez:
wystąpienie z wnioskiem do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2024 r., poz. 312), o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej (Dz. U. z 2017 r., poz. 1356),
wystąpienie do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2024 r., poz. 312), o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedającym. Informacje na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępne są na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
4. Sprzedający informuje, że właściwy dla Sprzedającego ze względu na miejsce prowadzonej działalności jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku 15-297 Białystok, ul. Żelazna 9, lok. 1, Inspekcja Handlowa - Białystok - Strona Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku (
https://www.bialystok.wiih.gov.pl/). Adresy poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej
https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa.
5. Konsumentowi służy także prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem
https://webgate.ec.europa.eu/odr.
6. Wszelkie spory nie rozwiązane w trybie pozasądowym, podlegają rozstrzygnięciu przez właściwe sądy powszechne.
Ochrona danych osobowych1. Informacja o Administratorze danychAdministratorem danych osobowych Klientów Apteki Internetowej jest L.J. Stankiewicz Spółka Jawna, z siedzibą w Białymstoku, ul. Ogrodowa 19, 15–027 Białystok, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000247068, NIP: 966-182-95-33, REGON: 200055118.
2. Informacja o Inspektorze Ochrony DanychAdministrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych osobiście w siedzibie, przez adres mailowy:
mailto:daneosobowe@podlwem-apteka.pl lub listownie na adres siedziby.
3. Cele przetwarzania danych i podstawy ich przetwarzaniaDane osobowe Klientów Apteki Internetowej przetwarzane są w określonych i uzasadnionych celach, tj.:
1. świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie funkcjonalności Apteki Internetowej, w szczególności zawarcie umowy, zrealizowanie dostawy i rozliczenie umowy;
2. obsługi komunikacji pomiędzy Administratorem a Klientem (w tym kontaktów z Klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej i formularza kontaktowego, zapytań, skarg lub sugestii);
3. spełniania wymogów wynikających z przepisów prawa (w tym przepisów rachunkowych oraz dotyczących aptek);
4. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, rozstrzygania reklamacji i sporów;
5. administrowania systemem informatycznym, poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
6. zapewniania bezpieczeństwa osób i mienia.
Adekwatnie do wyżej wymienionych celów, podstawami przetwarzania danych osobowych mogą być:
1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
2. art. 6 ust. 1 lit. c RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w tym obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości, UŚUDE, ustawy o prawach konsumenta, Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych;
3. art. 6 ust. 1 lit. f RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą (analiza, rozwój, usprawnianie i optymalizacja działania Apteki Internetowej, zapewnianie bezpieczeństwa systemu, współpracy z kontrahentami, obrona przed ewentualnymi roszczeniami, jak też zapewnianie bezpieczeństwa osób i mienia w ramach monitoringu wizyjnego) oraz prowadzenia profili na portalach społecznościowych;
4. jak również w pewnych przypadkach art. 6 ust. 1 lit. a RODO - udzielona Administratorowi zgoda.
4. Okresy przetwarzania danych osobowychW działalności Administratora przewidziane zostały następujące okresy przetwarzania danych:
1. 5 lat licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym nastąpiła płatność (zgodnie z art. 74 ustawy o rachunkowości);
2. 3 lata, licząc od pierwszego dnia roku kalendarzowego następującego po roku, w którym złożono zamówienie, zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych;
3. okres niezbędny do realizacji praw i roszczeń Administratora lub Klienta, w tym okres trwania procesu reklamacji na podstawie rękojmi, okresy przedawnienia roszczeń; jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 3 lata;
4. do trzech miesięcy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy jeśli chodzi o dane z monitoringu wizyjnego;
5. do momentu wycofania zgody, jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody.
5. Przysługujące prawaW zależności od kontekstu konkretnej sytuacji i jeśli nie wyłączają tego przepisy szczególne, Klientom może przysługiwać prawo do:
1. żądania od administratora dostępu do danych osobowych i ich sprostowania,
2. usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
3. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
4. przenoszenia danych, o ile spełnione zostaną przesłanki określone w przepisach prawa,
5. cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
6. wniesienia skargi do organu nadzorczego: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Odbiorcy danychDo danych osobowych Klientów Apteki Internetowej mają bezpośredni dostęp upoważnieni pracownicy, zleceniobiorcy, współpracownicy, praktykanci Administratora, podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych w drodze umów powierzenia lub akceptacji regulaminów (np. dostawca systemu informatycznego Apteki Internetowej - GdziePoLek Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, podmioty świadczące usługi kurierskie, informatyczne, bezpieczeństwa). Dane osobowe mogą być udostępniane m.in. organom państwa na mocy przepisów prawa, lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków. Dane osobowe Klientów nie są udostępniane komercyjnie innym podmiotom.
7. Dodatkowe informacjePani/Pana dane osobowe nie są przekazywane przez Administratora świadomie i intencjonalnie do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej, nie służą też zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne bo warunkuje spełnienie celu – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy, kontakt z Administratorem, realizacja praw czy dochodzenie roszczeń.
1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z Serwisu.
2. Apteka zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
3. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony w Serwisie.
4. Apteka zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Aptekę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Kupującego.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Apteką a Kupującym, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania Cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Apteką a Kupującym, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Apteki.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1 ze zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 2301 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz. U. z 2015 r., poz. 481).